Program szkolenia stacjonarnego - SZKOŁA LIDERÓW

Title
Przejdź do treści
Program szkolenia stacjonarnego
PROGRAM SZKOLEŃ LIDERÓW
Moduł I. Psychologiczne aspekty prowadzenia grupy permanentnie podnoszącej jakość udzielanych świadczeń
TEMAT
CZAS
DZIEŃ 1
11.00 - 19.00
Wprowadzenie do cyklu szkoleń
30’
Określenie indywidualnych predyspozycji
105’
Czym jest tutoring? Fundamenty i źródła tutoringu
45’
Proces stawania się Tutorem; zadania i rola Tutora
45’
Wdrażanie tutoringu jako rozwoju zawodowego poprzez grupy rówieśniczo-koleżeńskie
135’
Omówienie podstawowych definicji oraz słownictwa używanego podczas szkoleń liderów
45’
DZIEŃ 2
08.30 - 19.00
Wprowadzenie
  • cele modułu
  • oczekiwania uczestników
  • program modułu
45’
Mechanizmy wywierania wpływu na ludzi
  • koncepcje przywództwa i zarządzania zespołami
  • wywieranie wpływu w relacjach osobistych i zawodowych (z wykorzystaniem metodologii różnic osobowościowych)
  • uwarunkowania osobistej skuteczność
  • elastyczność i akomodacja zachowań jako kluczowy potencjał lidera
  • efektywne motywowanie, inspirowanie i wyznaczanie zadań
  • praktyczne zastosowanie reguł wpływu w pracy indywidualnej i zespołowej i wykorzystywanie zadaniowych sieci społecznych
270’
Grupy, zespoły zadaniowe, sieci społeczne
  • dynamika małych grup
  • tworzenie skutecznego zespołu, możliwe dysfunkcje, przechodzenie przez zmiany
  • cele krótko i długookresowe – efektywność zespołowa – budowanie i wykorzystywanie zadaniowych sieci społecznych
90'
Mechanizmy skutecznego uczenia się dorosłych
  • współczesne poglądy na uczenie się dorosłych
  • cykl i styl uczenia się dorosłych (dopasowanie metod i technik)
  • coaching, mentoring, tutoring – jako forma pracy rozwojowej z dorosłymi w ujęciu indywidualnym i zespołowym
135’
DZIEŃ 3
09.00 - 15.00
Trening praktycznych umiejętności tutorskich
  • praktyczne sposoby prowadzenia rozmów coachingowych i mentorskich (wybrane narzędzia i techniki)
  • wystąpienia, prezentacje, panele szkolenia (warsztat trenerski)
  • konstruowanie i realizowanie projektów tutorskich
  • tworzenie ukierunkowanych planów rozwoju zawodowego i osobistego
180’
Grupy uczenia się (learning sets)
  • zasady tworzenia i reguły działania
  • Tutor jako prowadzący grupę uczenia się
  • wypracowanie wniosków i planów rozwojowych w grupie
60’
Przygotowanie do prac indywidualnych i podsumowanie:
  • kontrakt na uczenie się
  • plan tworzenia grup rówieśniczo-koleżeńskich
  • zadania indywidualne
45’
Wróć do spisu treści